Praktik. Dag 1.

Mina uppgifter har blivit att hjälpa till med att lansera Pihlis genom att ringa runt och hitta medier (tidningar av alla slag och tv-program) som kan tänka sig recensera hans singel för att sedan skicka ut låten och information om honom till dessa. Jag ska också hitta vilka kanaler som används av Zone’s alternativa kunder för att hitta nya.

Egna tankar
Första dagen var krävande eftersom jag inte är van vid att gå upp halv sex på morgonen. Eftersom jag inte hade någon typ av energi så blev jag trögtänkt och arbetade långsamt. Efter mer än två timmar långt morgonmöte hann jag inte ens med att hitta alla de personer och deras adresser jag skulle skicka Pihlisinformation till och hann inte heller påbörja arbetet med Zone. Måste vara noggrann med att vara utsövt. Å andra sidan var det min första dag med många nya intryck och information, och ännu vet jag inte vart eller hur man ska leta för att hitta rätt eller hur noggranna de är på Dixie. Kanske är jag för noggrann vilket gör att jag blir långsam i arbetet? Måste höja tempot och våga lite mer. Jag kan ju inte göra allt för fel. Fast när jag till och med skriver fel adress flera gånger på ett kuvert och dessutom missar att skriva tidningens namn så kan man ju undra hur dum jag egentligen är.

Något som fascinerade mig var hur en tidning som Bon kan ha en växeltelefonist som låter så korkat (i alla fall min definition av korkad). Vist, hon kanske hade rätt image för tidningen, men jag blev nästa rädd att hon inte skulle hänga med i svängarna när jag ställde frågor. Inget ont mot blondin Bella, men den här bruden lät som hon fast gånger tio.

Men nu är det nya tag som gäller! Dags att lära mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback