Tanter och Farbröder är besatta av godis!

Har jobbat på Matfesten i Skellefteå några dagar. Ganska krävande i början när man inte riktigt vet hur man ska bemöta folk (de tror att man ska sälja dem något när vi egentligen bara skulle informera). När man luskat ut vad man skulle säga så blev det lättare och roligare, då når man nästa steg med att vara mer personlig och flexibel beroende på vem man pratade med.

Dagarna hade varit extra roliga om jag fått mer ansvar över själva informationtältet, där fanns nämligen inte riktigt allt som kanske behövdes, men å andra sidan lär man sig då att göra det bästa av det lilla.

Just nu är jag lite förvirrad över vad jag ska fokusera på under min praktik eftersom det är så otroligt många olika moment jag får arbeta med på samma gång. Får helt enkelt se till det stora hela. Hur lyckas egentligen ett företag på tre/fyra personer underhålla 15 kunder samtidigt? Hur håller man koll på allt som måste göras? Hur ser man till att allt görs ordentligt? Vad har egentligen kunderna för krav? Och vad  har kunderna för kunskap att basera sina krav på? Många frågor och som tur är en lång praktikperiod kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback