Sista anhalten

Jag ar i Warszawa.

Jag och Anton har rest tillsammans i snart tre veckor. Allt har gatt skitbra! Budapest var helt underbart. Kroatien var helt underbart. Bl.a. korde Anton moppe med mig bakpa pa oarna runt Split vilket jag bittert fick angra nar det visade sig att han inte kan trafikreglerna. Men vi lever och hade otroligt mysigt! Tror jag ar kar i det landet faktiskt.

Efter Kroatien drog vi vidare till Polen. Krakow var otroligt vackert. Nu ar vi i Warszawa hos Antons pappa. Pola, Antons lillasyster, och jag delar intresse for att leka utomhus. Urskon och sot tjej.

Det basta med resan ar nog framst manniskorna vi stott pa. Forutom andra underbara resenarer sa har vi traffat blyga men respektfulla ungerska karlar. Vi har stott pa dryga, oforskamda, sarkastiska men passionerade och roliga kroater som bjuder oss pa vin med vatten (devada) och pratar endast om "makin looove!!" (vad gor man annars i vackra Kroatien?). Raka och kortfattade polacker som spricker upp i solsken nar Anton borjar prata polska med dem (Anton har fatt manga polska tanter att bli lite for uppspelta och flortiga).

Vi kommer fa besok av britter i november (ska bli spannande att se vad de tycker om Pite), Anton har gett bort byxor till en belgare som vi ska halsa pa, vi ar bjudna pa brollop i Prag av en judisk fransyska och vi har fatt manga nya harliga vanner som vi har stor anledning att resa till.

Sa fram med resekalendern och planera in nasta resa!!!

Men sa langtar jag aven hem, till mitt liv, till mitt och Antons gemensamma liv. Kan man ha det battre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback