I do it my way

Är framme i Stockholm.
Jag har installerat mig i lägenheten som ligger på Obersvatoriegatan. Den är superfin! Blått och vitt (känner Grekand!)
Jag har påbörjat min praktik på Eriksson och Balodis. Har fått reda på att jag tydligen skall ersätta Jens Assurs tidigare assistens. Känns riktigt spännande. Ska lägga i en extra växel för att göra bästa möjliga arbete. Projektet i sig är otroligt intressant. Är precis inom mitt intresseområde och sättet det görs på är så smart.
Jag trivs som fan.
Ska bara se till att inte bli förkyld...

Fick förklarat för mig här om dagen att "inom PR- och reklambranschen är alla svin". Än så länge känner jag inte allt för mycket av detta. De pr- och reklamfolk jag träffat är jäkligt trevliga, roliga och vissa är även försynta och lite blyga (vet inte om detta kan tolkas som dryghet, eller är det kanske jag som är korkad och inte fattar att de är dryga? hursom, dryghet grundar sig i osäkerhet, så det så!).

Jag är fascinerad av branschen, men är samtidigt orolig för att det sociala mönstret ska vara enligt tidigare citerad person. Än så länge ignorerar jag tanken på att folk kan ha förutfattade meningar om mig gällande struntsaker som mitt ursprung och klädsel. Det som spelar roll är hur jag är som person och hur jag arbetar. Detta har jag klarat mig bra på än så länge. Å andra sidan har jag bara praktiserat i två dagar.

Hur som helst, jag ska köra mitt race.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback